لیگ قهرمانان آسیا| یورش ببر‌ها و طوفان زرد آسیا به ازبک‌ها/ بِجَنگ و بِبَر

9:10 - 01 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۰۶۱۰
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
لیگ قهرمانان آسیا| یورش ببر‌ها و طوفان زرد آسیا به ازبک‌ها/ بِجَنگ و بِبَر
هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا امروز از سر گرفته خواهد شد که ۲ نماینده ایران در ازبکستان به مصاف حریفان خواهند رفت.

خبرگزاری میزان - فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۳ در حالی با حضور ستارگان مطرح فوتبال جهان در قاره کهن آغاز شده است که ۲ هفته از این رقابت‌ها با جذابیت ویژه‌ای دنبال شد و ۳ نماینده ایران در این تورنمنت نتایج قابل قبولی گرفتند؛ از برتری سرخ پوشان مقابل الدحیل تا نخستین پیروزی آسیایی نساجی در تاریخ این باشگاه و حواشی عجیب و غریب دیدار سپاهان و الاتحاد در نقش جهان.

حال هفته سوم این تورنمنت امروز (دوشنبه، اول آبان ماه) با برگزاری ۲ دیدار بین نمایندگان ایران مقابل نمایندگان ازبکستان دنبال خواهد شد که در ادامه به این ۲ رقابت در گروه‌های C و D خواهیم پرداخت:

آلمالیق ازبکستان – سپاهان ایران؛ پس از فرار الاتحاد، مورایس در تکاپوی اولین برد!

تیم فوتبال سپاهان ایران امروز در آخرین دیدار دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۱۷:۳۰ به وقت ایران در ورزشگاه اختصاصی آلمالیق به مصاف این تیم ازبکستانی خواهد رفت. احمد العلی قضاوت این دیدار را بر عهده خواهد داشت.

تیم آلمالیق تحت هدایت میرجلال کاسیموف نتایج قابل قبولی کسب نکرده و بدون امتیاز در قعر جدول گروه C قرار دارند. این تیم در ۲ دیدار ابتدایی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل الاتحاد و نیروی هوایی عراق شکست خورده است و در صورت شکست مقابل سپاهان در هفته سوم امید کمی به صعود خواهد داشت.

در سوی مقابل سپاهان با کسب یک امتیاز در رده سوم جدول گروه C قرار دارد و در دیدار نخست خود مقابل نیروی هوایی عراق با نتیجه ۲ بر ۲ به تساوی رسید، اما در هفته دوم این تورنمنت، سپاهان باید در نقش جهان به مصاف الاتحاد می‌رفت که به دلیل برخی اتفاقات و حواشی ایجاد شده، این مسابقه لغو و به زمان دیگری موکول شد. شاگردان مورایس برای حفظ جایگاه سپاهان در جدول به پیروزی مقابل آلمالیق نیاز مبرم دارند.

تیم فوتبال آلمالیق ازبکستان در ۴ دیدار اخیر خود هرگز متوقف نشده و علاوه بر آن در ۶ بازی گذشته خود موفق شدند دروازه حریفان را باز کنند و این نکته که در ۷ تقابل قبلی‌شان مقابل حریفان موفق به ثبت کلین شیت نشده‌اند هم جالب است که نشان از ضعف خط دفاعی نماینده ازبکستان دارد.

اما سپاهان در ۵ مسابقه اخیر خود (لیگ داخلی و آسیا) که به میدان رفته در ۴ دیدار موفق به ثبت پیروزی شده‌ که نشان از آن دارد که شاگردان مورایس در خارج از خانه هم خطرناک هستند. اما نکته جالب این است که سپاهان در ۱۲ بازی گذشته همواره موفق به ثبت گل شده‌، اما چیزی که باعث نگرانی می‌شود خط دفاع سپاهان است که در ۴ بازی گذشته هرگز موفق به ثبت کلین شیت نشده است.

در هر صورت ژوزه مورایس به خوبی از شرایط آگاه است و می‌داند که رای دیدارشان با الاتحاد هنوز نامشخص است و نمی‌توان به طور قطع حق را به باشگاه سپاهان داد و باید برای ۳ امتیاز مهم مقابل آلمالیق تلاش کنند تا شرایطشان را در جدول تغییر دهند که هر نتیجه‌ای غیر از پیروزی می‌تواند کار صعود را برای طلایی‌پوشان سخت کند.

نوبهار ازبکستان – نساجی ایران؛ ببر‌های مازندران در کمینِ شکار نوبهار

و اما نساجی مازندران دومین نماینده کشورمان امروز از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه اختصاصی نمنگان تیم فوتبال نوبهار باید به مصاف این تیم برود.

شاگردان سیدمهدی رحمتی پس از پیروزی ارزشمند در هفته نخست لیگ قهرمانان مقابل مومبای سیتی هند که به نخستین پیروزی تاریخ این تیم در لیگ قهرمانان آسیا بدل شد، مقابل الهلال در هفته دوم این تورنمنت شکست خورد و پس از آن ۲ شکست مقابل تیم‌های ایرانی در لیگ داخلی ثبت کردند. از این رو نساجی نتایج بسیار ضعیفی طی این مدت کسب کرده و به نوعی وارد بحران شده به طوری که در دیدار آخر این تیم مقابل آلومینیوم اراک که به شکست خانگی انجامید شعارهایی از سوی هواداران مازندرانی علیه رحمتی و همکارانش سر داده شد تا کار برای آنها سخت شود، اما این تیم حالا امیدوار است مقابل نوبهار، شرایط را تغییر دهد و با کسب نتیجه‌ای مناسب به ایران برگردد. البته که گرفتن امتیاز از تیمی که در خانه الهلال توانسته این تیم را متوقف کند، قطعا کار راحتی نخواهد بود.

نوبهار که هم اکنون با ۴۰ امتیاز در رده دوم لیگ ازبکستان قرار دارد و فاصله ۶ امتیازی با پاختاکور صدرنشین را پیش روی خود می‌بیند، در لیگ قهرمانان هم شرایط خوبی دارد و طبیعتا به دنبال این است که بعد از برتری مقابل بمئبی سیتی، در دومین بازی خانگی‌اش در لیگ قهرمانان هم برنده از زمین خارج شود تا کماکان امتیازی مشابه الهلال داشته باشد، چون خیلی بعید است که بازی الهلال و بمبئی سیتی با نتیجه‌ای جز پیروزی تیم قدرتمند عربستانی به پایان برسد.

نوبهار با ۴ امتیاز مشترکا با الهلال صدر جدول گروه D لیگ قهرمانان آسیا را در اختیار دارد و نساجی هم به واسطه برد ارزشمندش در خاک هندوستان مقابل بمبئی سیتی با ۳ امتیاز، تیم سوم جدول است.

حال شاگردان رحمتی به خوبی می‌دانند که این نخستین تجربه این باشگاه در این تورنمنت است و برای بقا در این مسابقات به یک نتیجه خوب مقابل نوبهار نیاز دارند. نمایندگان ایران همواره در لیگ قهرمانان آسیا خوش درخشیده‌اند و حالا باید منتظر ماند و دید چه سرنوشتی در انتظار سپاهان و نساجی در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *